فروشگاه ها دو محصول کفش مردانه چرم طبیعی و کفش چرم طبی را با تخفیف می فروشند

در طول سال‌های گذشته، آگاهی مصرف‌کنندگان در مورد موضوعات پایداری به‌ویژه در بازارهای خاص (مانند اروپای شمالی یا ژاپن) به سرعت در حال افزایش است.

علاوه بر این، دولت‌های اروپایی و بین‌المللی در حال تولید کفش مردانه چرم طبیعی برای تعیین چشم‌انداز استراتژیک با هدف کاهش شدید اثرات ناشی از فعالیت‌های انسانی بر محیط‌زیست هستند (پارلمان و شورای اروپا 2013). بنابراین، مفهوم پایداری محیطی در حال حاضر یک جنبه کلیدی است که باید در نظر گرفته شود (کوستانتینی و همکاران 2017).

این امر به ویژه در زمینه محصولات تولید شده از طریق مراحل مختلف تولید کفش چرم طبی ، شامل سهامداران در یک زنجیره تامین پیچیده (SC) جالب است. در واقع، موضوعات مدیریت SC (SCM)، کارایی SC، و SCM پایدار در هر دو سطح صنعت و تحقیقات بسیار مهم شده‌اند (Liu, Leat, and Hudson Smith 2011؛ ​​Pires Ribeiro and Barbosa-Povoa 2018؛ Scavarda et al. 2019؛ Bevilacqua، Ciarapica و Giacchhetta 2008).

طراحی شبکه SC باید انتشار کربن و سیاست های زیست محیطی با هدف دستیابی به کاهش قابل توجه انتشار و مصرف کمتر منابع را در بر بگیرد (Waltho, Elhedhli, and Gzara 2019؛ Bevilacqua et al. 2011؛ ​​Sangwan, Choudhary., and Batra 2017).

با این حال، در حال حاضر، پایداری زیست محیطی در SC بسیاری از صنایع انجام نمی شود. هیچ استراتژی روشنی برای دستیابی به پایداری در سراسر SC ترسیم نشده است و بنابراین تحقیقات بیشتر با استفاده از روش‌های ارزیابی محیطی تلفیقی برای تأثیرگذارترین صنایع ضروری است (سوهی و همکاران 2019).

با در نظر گرفتن بخش صنعتی، صنعت مد (به ویژه شرکت های درگیر در تولید کالاهای پوشاک و کفش چرم اسپرت زنانه) مسئول سهم قابل توجهی از فشار محیطی در اتحادیه اروپا است (Styles, Schoenberger, and Galvez-Marts 2012؛ Muthu 2015).

همچنین، به دلیل رسوایی های عمومی (مانند بدرفتاری با حیوانات، استفاده از مواد ناسالم، شرایط کاری ایمن برای اپراتورهای درگیر در زنجیره تولید)، صنعت مد به عنوان یکی از صنایعی که مورد انتقاد قرار گرفته است (Turker and Altuntas 2014; Winter and Lasch) در حال ظهور است. 2016).

با توجه به ادغام رویکرد فست مد در دهه های گذشته (یعنی دستیابی و دفع سریع اقلام مد تولید انبوه)، شرکت ها باید مدل های تجاری خود را به سمت راه حل های پایدارتر نوآوری کنند (Tran and Jeppesen 2016؛ Todeschini et al. 2017). ). طبق گزارش اخیر بنیاد الن مک آرتور (2017)، سیستم فعلی تولید، توزیع و استفاده از کفش چرم طبیعی مردانه  بسیار ضایع کننده و آلوده کننده است و پیروی از روند فعلی تأثیرات صنعت مد/نساجی، پیامدهای آن به طور بالقوه فاجعه بار خواهد بود.

برای کل سیاره مدیریت مناسب چالش های پایداری محیطی و اجتماعی در صنعت مد مستلزم در نظر گرفتن فرآیندها و محصولات داخلی و همچنین جنبه های مرتبط با کل شبکه SC است (مورتو و همکاران 2018).

  • منابع:
    1. Life cycle assessment of a leather shoe supply chain
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.