فرش اردکان آلرژی کودکان به گرد و خاک را از بین می برد

لازم است بدانید فرش اردکان ایرانی با توجه به شرایط جغرافیایی از مواد اولیه مرغوب و فراوان ساخته می شوند و بسیاری از خانواده ها با انتقال رازهای ساخت فرش به صورت دلخواه این تکنیک منحصر به فرد را توسعه داده اند.

شکل گیری سبک ایرانی کل منطقه اسلامی را تحت تاثیر قرار داد. امروزه بسیاری از فرش‌های سبک عربی شرقی را عموماً فرش ایرانی می‌نامند.

یکی از روش های بافت فرش اردکان ایرانی گره بافی ترکی و دیگری گره ایرانی نام دارد. فرآیند رنگرزی دستی آن به صورت مخفیانه توسط صنعتگران برای نسل‌ها منتقل شد.

آنها نه تنها از فرش به عنوان تزئین خانه استفاده می کنند، بلکه آن را نوعی اثر هنری نیز می دانند و تنها صنعتگرانی که به طور اصیل به دست آمده اند، می توانند مدت زمان رنگرزی را درک کنند.

انواع کلاسیک فرش ایرانی، فرش بیجار است. به دلیل فناوری منحصربه‌فرد «قاب مرطوب»، پشم‌های گره‌دار و تار و نخ‌های پود مرطوب و محکم نگه داشته می‌شوند و ساختار بافت محکم است، فرش پس از خشک شدن سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود، بنابراین دوام فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

فرش

با توجه به تاریخچه سوابق فرش و آثار به جا مانده، از سفال های دوره یونان باستان می توان دریافت که چگونه مردم در آن زمان فرش می بافتند – با قفسه های بافنده و دوک های آویزان.

از تاریخچه این سفال می توان استنباط کرد که قالی بافی بیش از 2000 سال پیش در یونان باستان ظاهر شده است. به گفته باستان شناسان، خاستگاه اصلی فرش مصر، ایران، هند و چین است. و این چهار منبع اصلی فرش، چهار تمدن باستانی هستند که با آنها آشنا هستیم.

قطعاتی از فرش های باستانی نیز در مناطقی مانند اخم و فرنیم در مصر باستان کشف شده است.

دوره بین النهرینی تمدن دو رودخانه در مهارت بافندگی که منطقه امروزی عراق در غرب آسیای باستان با بالاترین سطح در دوره ساسانیان است و این مهارت تا امروز که خاستگاه ایرانیان باستان است ادامه داشته است. فرش ما می دانیم

در نسل دریای اژه، پادشاهی پاناما (در ترکیه امروزی) توسط یونانی ها تأسیس شد و بردگان فرش هایی را منحصراً برای اشراف تولید می کردند که منشاء فرش های ترکی است.

فرش‌های بافته شده چینی در کنار فرش‌های کتان ساده و ناب مصر باستان، فرش‌های غنی و مجلل بابلی باستانی، فرش‌های شیک و شیک آنکارا و دیگر مصنوعات معاصر نیز جالب توجه هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.