یکی از مسائل مهم در هنگام برنامه ریزی برای ورود به صنعت طیور، انتخاب مکان مناسب است.
شما همچنین باید سودآوری اداره یک مزرعه را در یک مکان مشخص تجزیه و تحلیل کنید. بازار فروش بسیار مهم است.
در دسترس بودن کارخانه های فرآوری و امکان حمل آسان محصولات (تخم مرغ، جوجه های گوشتی) به نقاط جمع آوری.
مزرعه باید تا حد امکان نزدیک باشد و دسترسی به تجهیزات مرغداری دست دوم دشوار نباشد.
شایان ذکر است که هر چه مزرعه کوچکتر باشد، هزینه های حمل و نقل مهم تر خواهد بود.
مزارع بزرگ با ناوگان وسایل نقلیه خود می توانند حاشیه های کمتری داشته باشند و محصولات را حتی به مکان های بسیار دور منتقل کنند.
این امر در مورد مرغ های تخمگذار نیز صادق است، زیرا برخی از نژادها دارای پوسته تخم مرغ سفید و برخی دیگر دارای پوسته تخم مرغ رنگی هستند.
این ممکن است منجر به نیاز به مرتبسازی اضافی تخمها در آینده شود.
مهم است که ترجیحات گیرندگان را به خاطر بسپارید، زیرا بسته به منطقه / کشور، انتظارات متفاوتی در مورد رنگ پوسته دارند.
موضوع بسیار مهم تاثیر سرمایه گذاری بر محیط زیست است.
اگر قصد داریم یک مزرعه در یک منطقه حفاظت شده (یا در مجاورت آن) بسازیم، اداره منطقه ای حفاظت از محیط زیست و دولت محلی ممکن است مانع از سرمایه گذاری شوند.
بنابراین لازم است ابتدا نظر زیست محیطی مثبتی اخذ شود.
این فعالیت باید به سانپید نیز گزارش شود. مزرعه همچنین باید با الزامات وضع شده توسط بازرسی دامپزشکی مطابقت داشته باشد.
موارد کلیدی عبارتند از: نصب برای پیش تصفیه آب مذاب و آب باران، ساخت مخازن برای تخلیه آب برای تمیز کردن مرغداری ها، ارائه تعداد موقعیت برای طیور (آنها باید با مقررات مطابقت داشته باشند)، ارائه روش پرورش و ارائه دو خروجی اضطراری که به سمت بیرون در ساختمان باز می شود.
در مورد مرغداری های بزرگ باید حداقل 500 متر باشد.
با سرمایه گذاری های بزرگتر، معمولاً انجام مشاوره های عمومی نیز ضروری است.
شایان ذکر است که اگر بخواهیم یک مرغداری بزرگ در یک شهر توریستی یا نزدیک یک شهرک غیر کشاورزی بسازیم، قطعاً درگیری با جمعیت محلی ایجاد می شود.