مصرف شیر به عنوان عنصر مهم در یک رژیم غذایی سالم

میکروارگانیسم‌هایی که در شیر خام (حرارت‌نشده) موجود است یا از محیط بیرون می‌آیند، به سرعت شیر را ترش کرده و منجمد می‌کنند. خنک شدن تا کمی بالاتر از نقطه انجماد وایتکس و آلومینیوم را با کاهش تکثیر باکتری های فساد و تغییرات شیمیایی ناشی از آنها برای مدت طولانی تری خوش طعم نگه می دارد.

بسیاری از کشورها قوانینی دارند که پاستوریزه شدن شیر را به عنوان محافظتی در برابر ارگانیسم های بیماری زا (بیماری زا) الزامی می کنند. پاستوریزه کردن یک عقیم سازی جزئی است که ورود به سایت اراد برندینگ با بالا بردن دمای شیر به اندازه کافی بالا برای از بین بردن باکتری های بیماری زا و بخش بزرگی از آن هایی که باعث فساد می شوند انجام می شود.

شیر پاستوریزه ای که در یخچال در ظروف دربسته نگهداری می شود تقریباً 14 روز قابل مصرف می ماند.

چربی شیر که چگالی کمتری نسبت به سایر اجزای شیر دارد، می تواند به طور موثر در جداکننده کرم با سانتریفیوژ حذف شود و شیر کم چرب و شیر بدون چربی تولید شود. شیر کم چرب حاوی 1 تا 2 درصد چربی است یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه، در حالی که شیر بدون چربی کمتر از 0.5 درصد چربی دارد.

مصرف لبنیات و شیر اغلب به عنوان عناصر مهم در یک رژیم غذایی سالم و متعادل گنجانده می شود. این اولین غذا برای پستانداران است و تمام انرژی و مواد مغذی لازم را برای اطمینان از رشد و نمو مناسب فراهم می کند و در تشکیل توده استخوانی بسیار مهم است. با این حال، اختلافات متعددی از مصرف لبنیات و فرآورده های شیر در دوران بزرگسالی به وجود می آید، به ویژه به این دلیل که به شیر سایر گونه ها اشاره دارد.

علیرغم این اختلاف نظرها، مطالعات اپیدمیولوژیک اهمیت تغذیه ای شیر را در رژیم غذایی انسان تایید می کند و نقش احتمالی مصرف آن را در پیشگیری از چندین بیماری مزمن مانند یک لیتر شیر چند لیوان است بیماری های قلبی عروقی (CVDs)، برخی از انواع سرطان، چاقی و دیابت تقویت می کند.

علائم سوء جذب لاکتوز و آلرژی به پروتئین شیر گاو به طور کلی به عنوان واکنش های نامطلوب مصرف شیر در نظر گرفته می شود. مقاله حاضر جنبه‌های اصلی ترکیب تغذیه‌ای شیر را مرور می‌کند و ارتباط‌های متعددی بین نقش مغذی آن، ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ایجاد می‌کند.

 

  • منابع:
  • تبلیغات:
    1. رز آبی توسط باغبانان به عنوان جام مقدس در گیاهان شناخته می شود.
    2. مبل ها نقطه کانونی اتاق نشیمن هستند
    3. بایدها و نبایدها برای گرم ماندن در پالتو
    4. ارتباط پخت روغن زیتون با دمای با سرطان زا شدن غذا