خواص تعدیل کننده ایمنی زیره سبز

خواص تعدیل کننده ایمنی N. sativa و ماده فعال اصلی آن، TQ از نظر توانایی تجربی مستند شده آنها برای تعدیل پاسخ های ایمنی تطبیقی سلولی و هومورال (جدول 6) به طور جامع بررسی شده است (مجدالاویه و فیاد، 2015).

مکانیسم‌های مولکولی و طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم زیربنایی چنین اثرات تعدیل‌کننده ایمنی N. sativa و TQ برجسته شده‌اند، و مسیرهای انتقال سیگنال دخیل در عملکردهای تنظیم ایمنی پیشنهاد شده‌اند. شواهد تجربی نشان می دهد که عصاره N. sativa و TQ می توانند به صورت درمانی در تنظیم واکنش های ایمنی در شرایط عفونی و غیر عفونی مانند آلرژی، خودایمنی و سرطان استفاده شوند.

اثرات تعدیل‌کننده ایمنی بالقوه عصاره آبی N. sativa در موش‌های BALB/c و سلول‌های اولیه C57/BL6 با توجه به طرز تهیه مربای هویج غلیظ، عملکرد ماکروفاژها و فعالیت ضد توموری نشان داد که N. sativa به طور قابل‌توجهی تکثیر سلول‌های طحال را در دوز افزایش می‌دهد.

روش پاسخگو (قنیمه و همکاران، 2011). عصاره آبی N. sativa به طور قابل توجهی ترشح واسطه های پیش التهابی کلیدی (IL-6، TNF-α و NO) را توسط ماکروفاژهای اولیه که نشان دهنده اثرات ضد التهابی در شرایط آزمایشگاهی است، سرکوب کرد.

تیمار عصاره متانولی سیاهدانه (داخل صفاقی) تعداد کل گلبول های سفید خون و افزایش وزن طحال را در موش های BALB/c افزایش داد که نشان دهنده فعالیت تعدیل کننده ایمنی دانه های N. sativa است و تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود؟(Ghonime et al., 2011).

درمان با روغن N. sativa به طور قابل توجهی تولید آنتی بادی را در پاسخ به واکسیناسیون تیفوئید (آنتی ژن تیفوئید TH) در مدل موش لانگ-ایوانز کاهش داد. این نتایج نشان داد که دانه های N. sativa را می توان به عنوان یک عامل سیتوتوکسیک سرکوب کننده ایمنی بالقوه در نظر گرفت (Torres et al., 2010).

تجویز همزمان N. sativa (2.5٪) با اکسی تتراسایکلین به طور کامل اثرات کاهش لکوسیت و لنفوسیت ناشی از اکسی تتراسایکلین را مسدود کرد و اثرات محرک ایمنی را در کبوترها ایجاد کرد که نشان دهنده اثر محافظتی ایمنی است (Abel-Salam، 2012).

همچنین نشان داده شده است که روغن سیاهدانه دارای یک اثر قیمت مبل راحتی ارزان امیدوارکننده در برابر اثرات سرکوب کننده سیستم ایمنی و اکسیداتیو تابش γ در موش صحرایی است (Assayed, 2010). عصاره دانه سیاهدانه به طور قابل توجهی علائم و پارامترهای ایمنی را در اسهال آلرژیک ناشی از اووالبومین موش در موش بهبود بخشید (دانکر و همکاران، 2012).

  • منابع:
    1. The immune-modulating properties of cumin
  • تبلیغات:
    1. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
    2. با خورردن شیرینی نارگیلی از کرونا در امان بمانید
    3. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
    4. انواع مدلهای تراکتور را بشناسید!