خانواده رز سیاه

این خانواده به ویژه در آسیای شرقی، اروپا و آمریکای شمالی فراوان است، جایی که گونه‌های تقریباً نیمی از جنس‌های خانواده بومی هستند، به‌ویژه در ناحیه ساحلی اقیانوس آرام.

بسیاری از Rosaceae خاردار هستند و بیشتر آنها با وجود میخ بر روی برگ مشخص می شوند، گلهایی که دارای پنج دسته هستند، با میوه های گوشتی مانند گل رز یا سیب که بخش زیادی از آن به دست آمده است. بزرگ شدن فنجانی شکل رب انار و عدم وجود آندوسپرم در دانه.

اگرچه برخی از گروه‌های این گیاهان گاهی به‌عنوان خانواده‌های جداگانه طبقه‌بندی می‌شوند، اغلب گیاه‌شناسان همه آن‌ها را یک خانواده واحد می‌دانند که یک طبقه‌بندی طبیعی فیلوژنتیکی را نشان می‌دهد، یعنی اکثر یا همه اعضا از اجداد مشترک تکامل یافته‌اند.

بزرگترین جنس از حدود 110 جنس (شامل حدود 3100 گونه) عبارتند از Rubus (شامل تمشک، شاه توت، dewberry، loganberry، و انواع دیگر bramble)، Spiraea (شامل تاج گل عروس، meadowsweet، و hardhack)، Rosa. (لباس بلوچی)، Crataegus (زالزالک)، و Prunus (شامل بادام، زردآلو، خار سیاه یا گیلاس، گیلاس، شلیل، هلو و آلو).

خانواده گل رز از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد. میوه‌های معتدل متعددی از جمله (علاوه بر گونه‌های روبوس و پرونوس) سیب، لوکوت، گلابی، گلابی، به و توت فرنگی را فراهم می‌کند.

معمولاً گلهای معطر و زیبا باعث می شود که بسیاری از اعضای خانواده به عنوان گیاهان زینتی مورد توجه قرار گیرند، به عنوان مثال، درختان میوه و بوته های ذکر شده و همچنین برس بز کوهی، کریسمس، خاکستر کوهی، پیراکانتا، و شادبوش. بسیاری از جنس ها دارای گونه هایی هستند که از رز مشکی بومی ایالات متحده هستند. علاوه بر بسیاری از موارد بالا، Agrimonia (agrimony)، Potentilla (Cenquefoil) و Sanguisorba (burnet) هستند که گاهی اوقات نیز کشت می شوند.

محبوب ترین گیاهان زینتی این خانواده و در میان گیاهان زراعی بسیار مورد احترام، رزهای واقعی هستند. روزا به طور بومی در ناحیه معتدل شمالی و در مناطق کوهستانی گرمسیری، معمولاً به صورت درختچه‌های بلند یا بالارونده با گل‌های معطر پنج گلبرگ دیده می‌شود. گاهی اوقات شاخ و برگ نیز معطر است، مانند شیرینی اروپایی، یا گلدان.

از بسیاری از گونه های وحشی، تعداد زیادی از گونه های کشت شده و رنگ موی لاکچری با شکوفه های تک یا دو شکوفه که در رنگ های مختلف از سفید و زرد تا بسیاری از سایه های صورتی و قرمز هستند، ایجاد شده است. از آنجایی که بسیاری از گونه ها بسیار متغیر هستند و به راحتی هیبرید می شوند، طبقه بندی رزا گاهی دشوار است و نوع وحشی برخی از اشکال مدرن همیشه شناخته شده نیست.

  • منابع:
    1. The black Rose Family
  • تبلیغات:
    1. فروش انواع دانه تره مرغوب
    2. دستگاه بازیافت پلاستیک
    3. انواع پارچه کرپ
    4. خرید و فروش سطل پلاستیکی بنایی