انجیر تازه در سرماخوردگی برای کودکان مضر است

از زمان های بسیار قدیم انجیر به دلیل شیرینی و طعم خوش مورد استقبال قرار گرفته است و از انجیر تازه در سرماخوردگی استفاده می شد.

انجیر گیاهی خشک‌دوست است، بنابراین با محیط‌های خشک با آب و هوای گرم و خشک سازگار است و به همین دلیل مختص مناطق نیمه گرمسیری و معتدل است.

به نظر می رسد درخت انجیر بومی آسیای صغیر است، دقیقاً در منطقه ای به نام Caria : جای تعجب نیست که دوجمله ای گیاه شناسی که به میوه اشاره دارد، Ficus carica ، دقیقاً به منطقه منشا گیاه اشاره دارد.

س از تجزیه و تحلیل مختصری از خصوصیات عمومی گیاه انجیر، ویژگی های گیاه ماده و نوع نر آن را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

درخت انجیر مانند درخت نسبتاً قدرتمندی به نظر می رسد که ارتفاع آن معمولاً بین 6 تا 10 متر است. پوستی که تنه پرپیچ و خم را می پوشاند خشن و خاکستری است و شاخه ها به جوانه های نوک تیز ختم می شوند که با فلس های مایل به سبز پوشیده شده اند.

انجیر

شاخه ها با برگ های بزرگ سبز، مستطیلی و خشن با خطوط بیضی شکل پوشانده می شوند: دوباره، برگ ها دارای 3 لوب (سه لوب) یا 5 (پنج لوب) هستند که هر کدام با یک طرح نسبتاً نامنظم و دندانه دار مشخص شده اند.

چیزی که بیشتر مردم آن را میوه می نامند در واقع یک میوه کاذب است: انجیر در واقع نوعی سیکونیوم است، گوشتی و بسیار شیرین که با پوستی ظریف پوشیده شده و رنگ آن از قرمز تا سبز و از مایل به آبی تا خاکستری متغیر است.

در داخل درخت انجیر گلهای بسیار کوچکی وجود دارد که از یک دهانه (خصمانه) تشکیل شده است که به عنوان ورودی برای Hymenoptera عمل می کند.

از سوی دیگر، میوه های واقعی، آکن های کوچک متعددی هستند که در حفره گل آذین قرار گرفته اند: هر آکن (به اصطلاح دانه ها ) در خمیر بسیار شیرین و خوشمزه قرار می گیرد.

درخت انجیر ماده با ساقه عظیم و قدرتمندش که در پوسته خاکستری صاف پیچیده شده است متمایز می شود.

سیستم ریشه نسبتاً گسترش یافته است، هرچند سطحی. درخت انجیر ماده می تواند ارتفاع قابل توجهی داشته باشد و ارتفاع آن گاهی به بیش از 8 تا 10 متر می رسد . انجیر ماده همچنین و بالاتر از همه با سه عامل متمایز می شود.